Outsourcing internetowy

Outsourcing internetowy

„Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, to nie ma sensu, żebyśmy to robili;
powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej (Henry Ford)”

Nazwa „outsourcing” pochodzi od skrótu trzech słów: outside, resource, using. Oznacza korzystanie z zewnętrznych źródeł i zasobów. Outsourcing polega na przekazywaniu zadań, funkcji, projektów czy procesów do realizacji firmie zewnętrznej, zamiast własnym pracownikom. Tyle definicja. A jak to przełożyć na nasze realia? Praktyka wykazuje, że outsourcing najlepiej sprawdza się w dziedzinach m.in. takich jak informatyka. Niektóre prace, które do tej pory wykonywane były przez pracowników w firmie, zostają zlecone zewnętrznym, wyspecjalizowanym usługodawcom, przez co firma ma więcej czasu na zajęcie się sprawami priorytetowymi.

Czy outsourcing jest dla mnie?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Jeżeli takie zadania jak: opracowanie tekstów na stronę www, zarządzanie i aktualizowanie jej treści, przygotowanie ofert, mailingów, fotografowanie produktów, prowadzenie firmowego profilu na Facebooku czy Google+, marketing internetowy pochłaniają dużo cennego czasu (własnego lub pracowników), czasu który można lepiej wykorzystać, skupiając się na głównym przedmiocie działalności – to jest to wskazówka, że oddelegowanie takich zadań do zewnętrznej, wyspecjalizowane firmy np. Intermanii będzie dobrym rozwiązaniem.

Zalety takiego rozwiązania pojawiają się same:

  • Zmniejszasz koszty. Utrzymanie etatu jednego pracownika wraz ze składkami ZUS to spory koszt, natomiast prawie zawsze wyspecjalizowana, zewnętrzna firma wykona zlecenie szybciej i lepiej.
  • Zlecasz oursourcing wtedy, kiedy go naprawdę potrzebujesz. Zatrudnienie ekspertów z zewnątrz jest efektywniejsze i tańsze dlatego, że wynajęty specjalista pracuje wówczas, gdy jest potrzebny, a nie na pełnym etacie.
  • Możesz skoncentrować się na swojej podstawowej działalności, nie rozpraszając się na inne pola. W konsekwencji Twoja firma efektywniej wykorzystuje swoich pracowników i ich czas. Kiedy jesteś odciążony od kłopotliwych obowiązków, możesz z zapałem budować dalej swój własny biznes.

Web outsourcing w wydaniu Intermanii jest współpracą długofalową i tworzy partnerską relację, w której obie strony osiągają zamierzone cele (win-win), czyli satysfakcję ze strony usługodawcy i usługobiorcy.